donderdag 24 mei 2012

Glow in the dark...




Voor diegenen die wel eens tot in de kleine uurtjes doorvissen is de volgende tip misschien wel leuk:

Ik kwam dit handige minibatterijtje tegen. Bovenop  is een héél klein lichtje gemonteerd.  Ik wil het gebruiken in combinatie met een klein volgwakertje die het zaakje nét drijvend houdt.  Wellicht maak ik er een klein pennetje voor om te kunnen vissen tegen de rieten.

Móói om te zien hoe dat langzaam onder water verdwijnt; dat vind ik echt een kick! Het lampje geeft helder licht. Als je klaar bent met vissen zet je het batterijtje gewoon weer uit.

Misschien is er iemand hier die al ervaring heeft opgedaan met dit batterijtje?  Ik ben benieuwd naar het aantal branduren en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie ervaring met het gebruik van lichtjes; schrikt het de vis af? Of maakt het juist nieuwsgierig en lokt het de vis dichterbij?  Beide stellingen heb ik meerdere malen gelezen. Of zeer opdiep water heb ik ook mijn twijfels maar het is gewoon een prachtig visueel spektakel. Voor de afwisseling dus.

Een andere keer is het gewoon weer freelining in het donker. De lijn tussen startoog en centrepin gewoon tussen de vingers en ...ook  óóó zo spannend!


(lampje gevonden bij Henk Peeters te Amsterdam - € 3,95)



6 opmerkingen:

  1. Hi Ben,

    Neem aan dat batterijtje en lampje volledig waterresistent zijn, toch?

    Leuk idee om pennetje mee uit te rusten!

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja Fer, dat was ook mijn vraag maar dat kapje over het lampje zal er wel niet voor niks zijn bijgeleverd. De verkoper kon mij geen uitsluitsel geven. De test zal het bewijzen! ;)

    Als ik wat verder ben met mijn dobbertjes (en ik tevreden ben met het resultaat)zal ik wel eens een fotootje plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,

    Volgens mij zijn die lampjes al heel lang op de markt.
    Zelf heb ik er ook een aantal die in een waterdichte bijpassende dobber werden geleverd.
    Door het formaat van de "akku" die in de antenne zit krijgt de dobber wel een beetje een lomp uiterlijk..
    Afgezien van de uitloding geeft het lampje veels te veel licht en de kans op sluiting sluit ik niet uit
    Zeker als het donker is krijg je snel pijn in je ogen.
    Beter goedkoper en gevoeliger zijn simpele breekstaafjes,die dingen kosten geen drol en branden 8 uur.

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap je bezwaar wel Hans, voor het nachtvlokken tegen de rieten op enige afstand kan het wel misschien wel eens leuk zijn. Onder de top of een paar meter er vanaf voldoen breekstaafjes inderdaad ook wel. Ik zou het ook niet toepassen op heel ondiep water. De praktijk zal het wel leren, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Ben,

    Succes met je donkere avontuurtjes in Amsterdam. Het heeft inderdaad iets extra's zo'n klein lichtje in de stille duisternis waar ineens leven in lijkt te komen waarna het verdwijnt onder water.

    vrgr Klaasjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. FUCk JULLIE MET DAT VISSEN DIE VISSEN HEBBEN OOK EEN LEVEN JA

    BeantwoordenVerwijderen